Saturday, July 28, 2007

شکسته شدن دنده های قفسه سینه و داندانهای یک زندانی سیاسی در اثر شکنجه


بنابه گزارشات رسیده آقای منصور رادپور یکی از زندانیان سیاسی بند 4 زندان گوهردشت کرج که در تاریخ 27 اردیبهشت 1386 در جاده چالوس توسط مامورین لباس شخصی وزارت اطلاعات ربوده شده بود.
آقای رادپور بیش از 25 روز در خانه های امن وزارت اطلاعت زندانی بود. او در اثر شکنجه های وحشیانه مامورین وزارتاطلاعات تعدادی از دنده های قفسه سینه اش شکسته شده و همچنین در اثر ضربات لگد به صورتش تعدادی از دندانهایش نیز شکسته شده.آقای رادپور در اثر این صدمات وارده به سختی نفس می کشید و دردهای شدید را می بایست تحمل کند.مامورین وزارت اطلاعات برای اینکه او را هر چه بیشتر تحت فشار قرار دهند از درمان او خوداری کردند او مجبور بود در طی دوران بازداشت در خانه های امن وزارت اطلاعات دردهای طاقت فرسا را تحمل کند.
علیرغم اینکه نزدیک به 2 ماه است که در زندان گوهرداشت کرج بسر می برد و از دردهای طاقت فرسا رنج می برد،
و بارها از رئیس بند و سایر مسئولین زندان خواستار انتقال به مراکز درمانی برای معالجه شده بود ولی تا به حال در این باره هیچگونه اقدامی انجام نشده.
از روز دستگیری تا به حال به خانواده او اجازه ملاقات حضوری داده نشده.
لازم به یادآوری است که آقای رادپور27 اردیبهشت 1386 دستکیر شد و به مدت 25 روز در خانه های امن وزارت اطلاعات تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار گرفت .سپس او را به بند 4 زندان گوهرداشت کرج که محل نگهداری زندانیان عادی که مرتکب قتل و قاچاقچیان مواد مخدر می باشد انتقال دادند.
پس از مدت بسیار کوتاهی که به زندان گوهرداشت انتقال دادند او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران دریک محاکمه چند دقیقه ای در شعبه 8 دادگاه انقلاب کرج بدون اینکه حق دفاع از خود داشته باشد و بدون داشتن وکیل محکوم به سه سال زندان گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه وحشیانه آقای رادپور و سایر زندانیان سیاسی در ایران را محکوم می کند واز سازمانهای حقوق بشری میخواهد که با اقدامات عملی مانع انجام شکنجه های غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در ایران شوند.

No comments: