Sunday, May 13, 2007

وثیقه زینب پیغمبرزاده را نپذیرفتند


تغییر برای برابری : صبح امروز شنبه 22 اردیبهشت پدرزینب به همراه وکیلش نسیم غنوی مجددا به دادگاه رفتند. سرانجام پس از یک ساعت معطلی تلفنی به آنها گفتند که وثیقه بیاورند. به سرعت پدر یکی از اعضای کمپین سند ملکی در سمنان را با ارزشی به مراتب بیشتر از 20 میلیون تومان با خود به دادگاه آورد اما به او گفتند که چون سند شهرستان است آن را برای کارشناسی باید به سمنان ببرند. این در حالی است که درمورد ارائه سند وام دار نیز به آنها گفته شد که سند ملکی باید آزاد باشد و وام بانکی نداشته باشد. بنابراین فردا نامه ای را که از دادگاه گرفته اند به همراه سند برای کارشناسی به سمنان می برند. و البته اگر قرار بر آزادی زینب باشد تا زمانی که مراحل کارشناسی سند ادامه داشته باشد زینب در زندان می ماند. این در حالی است که هیچ دلیل قانونی برای ادامه بازداشت زینب اعلام نشده است.
زینب صبح امروز نیزدر تماسی تلفنی اطلاع داد که مبلغ پولی را که پدرش به حسابش ریخته بود دریافت نکرده و علاوه براین لباس هم ندارد। به همین منظور دوتن از دوستان زینب و اعضای کمپین به همراه پدرش به زندان اوین مراجعه کردند اما به آنها گفته شد تا روز سه شنبه که روز ملاقات است نه لباس تحویل می گیرند و نه پول شارژمی کنند و این قانون زندان است. اما آنچه سوال برانگیز است این که اگر کسی چون زینب وارد زندان شود و روزقانونی دریافت پول و لباس را از دست دهد چگونه می تواند آنچه را احتیاج دارد تهیه کند؟ زینب گفت حتی دارو هم به او نمی دهند و به ناچار از زندانیان می گیرد


پدر زینب: پاسخی نگرفتم!واقعا درخواست احضاریه کتبی جرم است؟


صبح امروز19 اردیبهشت محمود پیغمبرزاده، پدر زینب به همراه وکیل او به دادگاه انقلاب، معاونت امنیت مراجعه کردند. نسیم غنوی وکیل او را راه ندادند اما به پدرزینب اجازه ورود دادند. دوستان زینب هم برای گذاشتن وثیقه به دادگاه آمدند.
بعد از حدود 5 ساعت در حالی که وکیل و دوستان زینب منتظر بودند، پدر زینب پریشان و عصبانی از دادگاه خارج شد:« اول که رفتم با رئیس دفتر قاضی صحبت کردم ایشان گفت من با قاضی صحبت می کنم. اما بعد برخورد خوبی نداشتند. گفتند" چرا وقتی زنگ می زنیم نمی آیید؟ می دانید معنی کفالت یعنی چه ؟ یعنی وقتی زنگ زدیم گفتیم او را بیاورید باید بیاورید" من هم گفتم خب ما که چیزی نگفتیم گفتیم احضاریه بفرستید حالا هم اگر اشتباهی بوده ببخشید. اما قبول نکردند و گفتند:" هرچه ما می گوییم می روید رسانه ای اش می کنید." من گفتم لااقل بگذارید داروهایش را ببرم ، برایش پول ببرم و ملاقاتش کنم .بازهم قبول نکردند».
از پدر زینب درباره وثیقه می پرسیم می گوید :« اصلا از وثیقه حرفی نزدند. فقط گفتند بروید و حتی اجازه ملاقات هم ندادند. کلی هم داد و بیداد کردند. آنها گفتند" پرونده اولش را هم دوباره به جریان انداختیم."من واقعا نگران دخترم هستم اصلا جواب نمی دهند که چه کار می خواهند بکنند. آیا واقعا درخواست احضاریه کتبی جرم است؟

No comments: